Lisätietoja.
HYVÄKSY

9.1.2009 15.00

Onninen käynnistää Suomessa toimivaa henkilöstöä koskevat YT-neuvottelut

Onninen Oy käynnistää tuotannollis-taloudellisista syistä YT-neuvottelut, joissa neuvotellaan irtisanomisista ja lomautuksista Suomessa toimivan henkilöstön osalta. Alustavan näkemyksen mukaan Onnisella on tarve irtisanoa enintään 160 henkilöä.

Vähennyksistä osan suunnitellaan toteutuvan luonnollisen poistuman ja mahdollisten eläkkeelle siirtymisten kautta. Myös koko henkilöstön lomauttaminen enintään kuukauden ajaksi saattaa tulla kysymykseen.

Kaikkien muiden Onnisen toimintamaiden osalta toimenpiteet markkinatilanteen vuoksi on jo käynnistetty vuoden 2008 puolella. Konsernin henkilöstövähennystarpeeksi on arvioitu yhteensä 480 henkilöä.

LISÄTIETOJA:
Viestintäjohtaja Kai Puustinen, p. 040 776 7068
Toimitusjohtaja Harri Sivula, p. 050 65692

TIETOA ONNISESTA:
Onninen tarjoaa kattavaa materiaalipalvelua urakoitsijoille, teollisuudelle, julkisille organisaatioille ja teknisten tuotteiden jälleenmyyjille. Olemme alalla vuodesta 1913 toiminut perheyhtiö. Työllistämme Suomen, Ruotsin, Norjan, Puolan, Venäjän ja Baltian toiminnoissamme yhteensä 3300 henkilöä, joista Suomessa 1100. Vuonna 2007 liikevaihtomme oli 1,7 miljardia euroa.
www.onninen.com